Lodjakojas ehitatakse uut kahemastilist lotja, mis on 22 m pikk, 9 m lai ja kahe mastiga.
Us laev läheb vette 30. aprillil, 2024. Tellimusreise hakkab uus lodi tegema alates 1. juulist.
Uue lodja hinnakiri asub siin.
Emajõe-Peipsi lodjad olid unikaalsed puupurjekad, hansakogede sugulased, mida hakati siinsete vete jaoks ehitama 14. sajandil, kui Tartut ja Peipsit läbis rahvusvaheline transiit - hansakaubandus. Erinevalt hansakogedest, mis merel peagi moodsamate laevade vastu välja vahetati, kasutati lotje Peipsil ka pärast hansaaega kuni teise maailmasõjani. Need keskaegse ehitusviisiga laevad elasid Peipsil kokku üle 600 aasta nagu dinosaurused ligipääsmatul platool!
Vahepeal suri lodjandus Peipsil välja. 2006. a lasti Lodjaseltsi laevameistrite käe alt vette esimene taassündinud lodi - 12m pikk ja 7,5 m lai. Ta sai nimeks Jõmmu. Nüüdseks on Jõmmu sõidutanud Emajõel ja Peipsil rohkem kui Tartu linna täie reisijaid, sillutades teed uutele ja suurematele lotjadele.
Lodjaehitusele saab kaasa elada meie YouTube kanalis ja Instagrammis!
Reporteri klippi (2024 a) lodjaehitusest näeb SIIT
Terevisooni klippi (2023 a) lodjaehitusest näeb SIIT
Uue lodja sünnile on kõige rohkem kaasa aidanud kõik senised lodjareisijad ja lodjakoja külastajad, keda 18 hooaja kestel on olnud Jõmmul ca 200 000 ja Lodjakojas 3 aastaga üle 40 000 inimese!
Us laev läheb vette 30. aprillil, 2024. Tellimusreise hakkab uus lodi tegema alates 1. juulist.
Uue lodja hinnakiri asub siin.
Emajõe-Peipsi lodjad olid unikaalsed puupurjekad, hansakogede sugulased, mida hakati siinsete vete jaoks ehitama 14. sajandil, kui Tartut ja Peipsit läbis rahvusvaheline transiit - hansakaubandus. Erinevalt hansakogedest, mis merel peagi moodsamate laevade vastu välja vahetati, kasutati lotje Peipsil ka pärast hansaaega kuni teise maailmasõjani. Need keskaegse ehitusviisiga laevad elasid Peipsil kokku üle 600 aasta nagu dinosaurused ligipääsmatul platool!
Vahepeal suri lodjandus Peipsil välja. 2006. a lasti Lodjaseltsi laevameistrite käe alt vette esimene taassündinud lodi - 12m pikk ja 7,5 m lai. Ta sai nimeks Jõmmu. Nüüdseks on Jõmmu sõidutanud Emajõel ja Peipsil rohkem kui Tartu linna täie reisijaid, sillutades teed uutele ja suurematele lotjadele.
Lodjaehitusele saab kaasa elada meie YouTube kanalis ja Instagrammis!
Reporteri klippi (2024 a) lodjaehitusest näeb SIIT
Terevisooni klippi (2023 a) lodjaehitusest näeb SIIT
Uue lodja sünnile on kõige rohkem kaasa aidanud kõik senised lodjareisijad ja lodjakoja külastajad, keda 18 hooaja kestel on olnud Jõmmul ca 200 000 ja Lodjakojas 3 aastaga üle 40 000 inimese!
Uue lodja ehitusele panid õla alla suurtoetajad RMK, EAS ja ELi regionaalarengu fond ning laevandusest ja Emajõe arendamisest huvitatud ettevõtjad - AS Alexela ja Heiti Hääl, AS Giga ja Janek Veeber, OÜ BMG Power Systems ja Märten Vaikmaa, Parvel Pruunsild.
Lodjaehitust on toetanud ka Tartu linn, Tartu vald, AS A. Le Coq, Finora Pank loomelaen, AS Tartu Mill, AS Baltic Workboats, MEC Insenerilahendused OÜ, AS Erapuit, Nordwood, Raitwood, OÜ UPM-Kymmene Otepää, AS Estonian Plywood, Kammeri saekaater, Elupuu saekaater, Cobmill Sakala OÜ, AS Toftan, AS Barrus, OÜ Eco Oil, OÜ Amello ja AS Respo ning nõu ja jõuga ka mitmed teised ettevõtted, asutused ja inimesed.